Stjärnsund

I dag har jag varit i Stjärnsund, byn där Engla bodde och försvann. Det var skrämmande att se vägen där hon cyklade mot hemmet efter att ha spelat fotboll nere i byn och att se den lilla avtagsvägen där hon med all sannolikhet rövades bort. Men eftersom jag jobbat med detta intensivt kändes det också bra att vara där.

Mitt uppdrag i Stjärnsund var att lämna över Metros läsares alla kondoleanser till Englas familj. Träffade prästen i kyrkan och resultatet ser ni här: http://www.metro.se/se/article/2008/04/16/19/5836-45/index.xml

Byn var liten, vacker och hade ett lugn över sig. Det var en idyll. Precis en sån idyll som jag själv är uppväxt i och en sån plats där man tror att sånt här inte kan hända. Fy sjutton.
 
                                                              **************************************************

I morgon är jag ledig eftersom barnens dagis är stängt. Ska sova ut och sedan ska vi åka till Solna och hälsa på deras gamla dagis. Kalle längtar jättemycket efter sina gamla kompisar. Hoppas bara inte att det blir ett bakslag. Att han tycker det är så roligt där att han inte vill tillbaka till sitt nya dagis igen...

Kommentarer
Postat av: Kattis

Usch vilken känslosam resa... men jag förstår att det känns bra att ha varit på platsen du som skrivit - och arbetat om - så mycket.
Kram

2008-04-17 @ 09:22:01
Postat av: malin

Tjingeling!
Va trisst att jag va i skolan när du va i Solna och hälsade på.... Jag kom in på dagis vid fyra men du var inte kvar då..
Men kan vi inte försöka hitta en kväll när vi kan ses, du jag och Sofia. Kan ju även höra om Sofia har kvar Jessicornas mailadresser..?
Du kan väl kolla i din kalender och höra av dig till mig antingen på mailen eller luren?
Skulle va skoj att ses, var ju VÄLDIGT länge sen...
Måste ju även ta mig i kragen och komma ut till Väsby och hälsa på. Det som inte känns så bra är att jag inte hittar, saknar helt lokalsinne och har ingen GPS, och pendeln åker jag INTE! =)
Jaja, kanske kan låna en GPS av nån snart...
Sköt om dig och krama familjen så hörs vi!
Kramis M

2008-04-18 @ 13:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0