Vill sitta på uteservering

Puh vilken jobbig dag det varit! LÄNGTAR till Pata kommer hem för det är inte roligt att lämna och hämta. Pappa sa att jag skulle tänka på alla som var ensamstående och som alltid får göra det. Ja, det gör jag, men om jag vore ensamstående skulle jag ju inte bo så här långt från stan. Då skulle jag bo i Solna med nära till dagis och nära till jobbet.

I morse väckte jag ungarna klockan sex och skulle ta en buss till dagis som gick halv sju. Men så hade klantiga jag läst på fel tidtabell och insåg vid bussen att det skulle gå snabbare att gå. Så jag startade min morgon med att gå i snabbt tempo en kvart med två barn i vagnen. Sen fick jag löpa som en gasell för att hinna med min buss till stan.

Tog en kvart lunch för att kunna gå tidigare så inte barnen skulle behöva vara på dagis till sex. Sen gick vi hem. Mitt nyttiga liv fick en bra start kan man säga. Tycker redan att byxorna hänger på rumpan...NOT!

Det här vädret gör mig såååå sugen på att sitta på en uteservering och dricka vin (och förstöra det nyttiga livet). Måste ta och boka in en kväll med nån kär vän snart för det är väl fler än jag som får uteserveringskänslor när solen värmer?

Kommentarer
Postat av: malin

Hej!
Låter inge vidare att både lämna och hämta, vet precis hur du har det... Trodde jag skulle avlida när A var i Argentina i 12 HÄRLIGA dagar.. =) Tog aldrig slut... Fast så här i efterhand så var det inte lämning/hämtning som var det värsta. Det var fasen ALLT det andra som slet mest... Handla, laga mat, diska, tvätta o s v... Sen levde jag nog mitt liv framför datan och i telefon, kändes ensamt på kvällarna...
Men men, man överlevde ju det med... =)
Hoppas att allt är bra med dig, själv är det finfint, började löneadministrationskursen idag.. SJUKT mycket att lära på 7 veckor... men det ska nog gå...
Skrev till dig i ett tidigare blogg-inlägg ang. att ses nån kväll... Såg du det?
Nä nu måste jag nog sova lite..
Sköt om dig!
Kram M

2008-04-22 @ 23:54:16
Postat av: A

Sorry hade missat ditt tidigare inlägg! Klart vi ska ses! Har ni lust att komma ut och hälsa på nån dag?
Kram!

2008-04-23 @ 11:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0