Fånga dagen

Barnen och jag har haft en mysig kväll. Spelade ett av deras sällskapsspel (ja, de är lika speltokiga som mamma), duschade och dansade till Zlatan-låten på högsta volym så de som gick förbi på gångvägen utanför måste trott att vi var galna. Men kul var det!

När de somnat syndade jag med ett glas vin och tog en lång härlig bastu. Man kan ha det sämre. Mycket sämre.

Mina tankar vandrar flera gånger om dagen till Arboga-mamman och allt hemska som kretsar kring detta. Jobbar ju med det, ser bilder, läser och det är så fasansfullt att jag nästan går sönder inombords. Jag kan knappt läsa saker kring detta utan att ögonen fylls med tårar. Jag förstår inte att man orkar gå vidare efter en sån sak. Hon måste vara fruktansvärt stark. Själv skulle jag trasas sönder, bli en blöt fläck och aldrig mer resa mig, om något hände mina barn.

Måste genast gå upp och lukta på dem där de sover i sina sängar. Carpe diem.

Kommentarer
Postat av: lotta

Så sant A. Berusade dig på deras doft ty man vet aldrig vad morgondagen bär i sitt sköte....

(hmm. Borde blivit poet istället för en sketen reporter)

2008-08-27 @ 21:35:13
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: A

Hahaha- ja, du kanske har en ny karriär på g! Dina poetiska vågor svallar i dina ådror! ; P

2008-08-28 @ 06:41:41
Postat av: Maria

Hej gums, Nu har "Lex Maria"-anmälan om min farmor blivit tillgänglig, kika på denna länken: http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1281401/dodssjuk-gav-upp-medicinen-blev-frisk



Tänkte att du ville veta... Tänker på er ofta! Dags att träffas snart.



Kramar Maria

(Jonny och barnen hälsar)

2008-08-28 @ 21:21:15
Postat av: A

Maria: Ja, jag såg tyvärr det. Kan berätta sen. Slår dig en signal imorgon! Ses gärna snart! Vi bestämmer ngt imorgon! Kram!

2008-08-28 @ 21:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0