Redo för hösten

I dag har vi förberett för hösten. Vi har storstädat hela huset. Det tog hela dagen men nu luktar det rosor och allt glänser som en hundbolla, som pappa brukar säga.

Det är ju vår sista semesterdag i dag och jag känner samma känslor inför detta som jag gör varje år. Jag har lite ångest över att semestern är slut men samtidigt känns det skönt eftersom jag vill ha vardag och höst.

Jag vill att regnet och blåsten ska piska mot rutan och att löven ska bli gula och röda. Jag vill tända eld i öppna spisen och höra hur den sprakar då jag sitter i soffan. Jag vill laga mustigare mat och dricka fylligt rödvin. Jag vill tända levande ljus och byta till mörkare gardiner. Jag vill känna mig frusen av det kalla vädret och ta en skön lång bastu för att må bättre. Härligt att det snart är dags!


Kommentarer
Postat av: lotta

Höst!!! Du är ju knäpp!!!

2008-08-09 @ 22:31:01
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: KB

Fy fan vad stöörd människa du är!! :-D

Och sen har ju hösten börjat för läne sedan... fan så dålig sommar det varit.

2008-08-10 @ 13:47:46
Postat av: A

Jag är inte knäpp! Jag älskar hösten, den är ju underbar!

2008-08-10 @ 15:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0