Tre kilo lättare

Jag är inne på min andra vecka i mitt nya liv. Det som gäller att jag ska gå ned i vikt. Två veckor har snart passerat då jag har ätit GI och motionerat och tre kilo har försvunnit. Tjofs! Och det både känns och märks! Sju kilo kvar då. Men så ska man inte tänka för känns målet för långt bort och man kan tappa motivationen.

Men just nu känns det som att det är stört omöjligt att tappa motivationen. Jag är grymt fokuserad. Skriver veckomatsedlar, har med GI-mat på jobbet varje dag och har sparat hela 600 kronor på kuppen. Pengar som jag annars lägger på att äta lunch ute Jag går min motionsrunda på kvällarna och njuter av att känna sommarfettet ramla av.

I övrigt då? En dag kvar att jobba, sen drar jag på kickoff i Norrköping. Och om det blir lika kul som det var senast så blir det superroligt! Och då får jag unna mig lite kolhydrater, men bara lite, lite.



Sån här dryck blir det inte mycket av numera!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Vad duktig du är! :-)

Hoppas du/ni får kul på kickoffen... vilket jag inte tvivlar på att ni får! ;-D

2008-08-20 @ 21:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0