Bävan

Har känt mig lite trött och tyst den här veckan. Jag tror att det beror på att jag har börjat min nedräkning tills jag får åka hem till Luleå. Alltid när jag vet att det närmar sig kan jag liksom inte tänka på något annat. Jag längar så det värker. Jag bävar dock för några saker:

Det känns pissjobbigt att köra bil upp. Tolv timmar, en dvd och två barn som sitter vända åt olika håll. Ni kan ju tänka er hur det kommer att låta. Sen är jag ju rädd för att åka bil också, tror alltid att jag ska dö i en olycka, och det hela blir ju inte bättre då det är vinterväglag. Kommer att använda piskan på Pata om hastighetsmätaren passerar 100.

Sen bävar jag för att jag ska till tandläkaren och laga ett hål då jag kommer hem. Huja. Jag vet, jag har fött två barn, det vill säga genomlidit helvetet, men jag tycker ändå att det är fruktansvärt. Kan vara nervös i flera månader innan. För sprutan, för borren och nästan mest för den där jävla pinnen som de trycker med i tänderna och som gör att det ilar från tårna upp i hårbotten. Oooohhh.

Undrar om det är okej att supa sig full innan....Det är ju ändå mamma som jag ska till så det borde väl vara tillåtet. Det är dock klockan elva på förmiddagen, men som Karen McCluskey sa på "Desperate housewifes" igår innan hon tog sig en sup på morgonen; "Någonstans i världen är det eftermiddag just nu, skål".



Min tjej ska inte bli tandläkare utan läkare som det verkar. Lite oroväckande dock. Observera var den stackars dockan får sin spruta. Ehhh. Fel väg dessutom.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag tycker att tandläkaren är mycket värre än att föda barn. Smärtan i nerverna när de borrar eller håller på i munnen är så jäkla obehaglig. Jag ryser bara jag tänker på det - och på att jag inte varit hos tandläkaren på två år och inte haft hål på tre år (eller fem år om jag inte har några än!?)

2008-12-10 @ 19:22:41
Postat av: Linda L

Tycker det där är ett bildbevis att Isa verkligen INTE ska bli läkare... ;)

2008-12-10 @ 22:54:41
Postat av: KB

hahahaha

2008-12-12 @ 13:36:57
Postat av: Pia

Jag förstår att du längtar norrut. Har precis kommit hem efter en vecka uppe hos mamma, 6 mil söder om gällivare.. Riktigt vinter, minusgrader och ett landskap som taget från ett julkort!! Lovely!!

2008-12-13 @ 21:27:52
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0