Ett litet rött paket

I dag är det första december och barnen skulle börja öppna sin julkalender. I år var det bestämt att de skulle dela på en, öppna varannan dag. Att hitta 24 små och billiga klappar var en utmaning nog. Det gick dessutom bra förra året. Men jag upptäckte snart att då var då och nu är nu.

Ett mindre världskrig utbröt då Kalle fick öppna en julklapp och inte Isabella. Hon sparkade och grät som matadoren på julafton. Till sist fick hon lov att öppna lucka nummer två och så får ingen öppna något i morgon.

Detta betyder att jag till nästa år måste inhandla 48 små paket. Måste nog börja i maj om jag ska hinna detta.

Det som är bra med den här kalendern är att den i 23 dagar framöver kommer att användas som ett hot. "Om du inte kommer nu så blir det inget paket i morgon", "Om du inte är snäll med Kalle/Isabella nu så får du inget paket". Körde faktiskt med julkalenderhotet redan idag då Kalle höll på springa ut på trafikerad väg. De blir fromma som lamm. Julen är väl för härlig!



Vår överfulla tomtekalender!

Kommentarer
Postat av: Pia

Visa mig den förälder som aldrig "hotat" eller "mutat" sitt barn!!! :o)

Jag gjorde en sådan kalender till mina tvillingtjejer och h..vete vad dyrt det blev.. För att inte tala om sakletandet!! Herregud!

2008-12-02 @ 21:16:42
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0