Slit och släng

Nu har jag kommit in i mitt rensande. Så fort det blir ett nytt år vill jag bli av med gammalt bagage. Pata hänger förstås alltid lite löst. Nej, nu skojade jag: Han sitter så säkert så. Jag pratar om materiella ting. I kväll började med barnens rum. De har alldeles för mycket saker som de aldrig använder och som är trasiga och nu har jag börjat gå igenom och sortera. Jag vill gärna att var sak ska ha sin plats och försöker ständigt hitta en smartare lösning för saker.

När jag är klar med detta ska jag gå igenom deras och min egen garderob och rensa och slänga och därefter ska förrådet som vi har inne få sig en genomgång.

Jag har jobbat i dag, klivit upp kvart över fem, men har inga problem att ta tag i dessa saker nu på kvällen. Pata har varit ledig med barnen och sovit till nio. Ändå sitter han nu och slumrar i soffan. Skulle vilja säga fula ord men nöjer mig med att konstatera att han är en slögris.

I går hade vi julafton med stockholmsfamiljen. Patriks föräldrar och syskon var här och vi käkade, drack glögg och bytte julklappar. Jag fick fina saker och barnen fick ännu mer leksaker. Jag kommer ihåg en gång då jag sa att mina barn inte skulle ha så många leksaker och nu har de ett lekrum som håller på att svämma över. Tur att jag är på rensarhumör och ännu mer tur att de så småningom ska få egna rum!



En av mina favoritbilder på sötisarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0