Disco har kastat in handduken...

Har haft en underbar julhelg! Jag hade varit en snäll flicka även i år och fick fina julklappar och barnen fick som vanligt massor av grejer.

Och Isa var hör och häpna inte rädd för tomten. Jag hade förberett mig på ett gallskrik och skakanden resten av kvällen men hon till och med satte sig i tomtens knä och tackade för klapparna. Att hon är tuffare än Kalle var vid den åldern märks dessutom på att hon utan att tveka körde skoter med pappa. Kalle har fram tills förra vintern varit lite skraj för det höga ljudet.

På juldagen var jag och pata först på middag hos Micke och Theres i deras nya fina lägenhet. Sen gick vi på relaxen och spelade poker och förfestade innan vi slutligen hamnade på Cleo. Det var dock inte så roligt som det var på den tiden då jag i stort sett bodde där. Snittåldern var väl 20 nu och man kände sig ibland som en kärring som katten släpat in. Men vi var ett gäng på 15-20 personer och vi hade rätt roligt tillsammans trots alla småttingar.

Ikväll kom vi hem till Stockholm igen efter en tio timmar lång bilresa som gick suveränt bra. Vi stannade bara en gång och käkade och lät barnen leka. Resten av vägen satt de lugna och snälla och lekte och såg på film.

När vi kom hem var det till ett iskallt hus. Det är åtta minusgrader ute och vi har inte haft någon värme på och förutom att vi möttes av en sträng kyla så möttes vi därmed också av en tråkig syn. Disco hade inte klarat kylan. Han låg död på botten av sin skål när vi kom hem. Mycket tråkigt tycker jag och det är jag tack och lov den enda som tycker. Blev lite orolig för att Kalle skulle bli svinledsen men han gjorde bara en ledsen min och bestämde att vi ska begrava honom i morgon.

Nu kämpar vi för att få upp värmen i huset. Kaminen brinner för fullt och elementen är på max. Vi sitter i tjocksockar, långkalsonger och morgonrockar och huttrar. Brrrrr.

Nedan några bilder från julhelgen!


Morfar och Isa kör skoter!


Morfar och en lycklig Kalle.


Sparken var en höjdare!


Mikaela, Isa och kalle med tomten!


Jag och min fina svägerska Theres på Cleo.


Min barndomsvän Ida, hennes man Ulf och deras hjärta Irma som är så söt så jag smälter!

Kommentarer
Postat av: Linda S

Men stackars fisk!!!:-) Frös han ihjäl!!! Stackars fisk...

Ja men han levde ju extremt länge.

Frys inte ihjäl!

Kram Linda

2008-12-27 @ 22:17:22
Postat av: Kattis

Låter som om n ihaft det jättebra uppe i norr. Skönt att bilresan - både upp och ner gick bra!

Trist med Disco, men som Linda S säger, han har levt ovanligt länge och genomlevt mycket.... :-)

Kram!

2008-12-28 @ 08:17:51
Postat av: vivan

jag är chockad! det var ju en familjemedlem, o inte har du ringt!

2008-12-30 @ 20:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0