Luciatåg och Idol-final

I morgon kommer Patrik och Wiveka hit och käkar middag och tittar på "Idol"-finalen med oss. Jag ska göra en buffé med lite saker som påminner om julen men som ändå inte är det typiska på julbordet. Återkommer med recepten beroende på hur det smakar.

Jag jobbar kort dag i morgon eftersom barnen ska lussa på dagis. Först ska Isa vara tärna och sen ska Kalle vara tomte på sin avdelning. Det blir väldigt mysigt och roligt att se. Med Isabella vet jag på förhand att hon kommer att springa och sätta sig i mitt knä så fort hon får syn på mig. Eller så kommer hon och hennes kompis Nathalie att kramas så de ramlar och så kommer de att ligga i en hög och skratta. Så gör de femton gånger på raken då jag hämtar på eftermiddagen. Och jag som inte alls är stressad då...

Många frågar vem jag hejar på imorgon i "Idol". Och sanningen är den att jag inte hejar på någon alls egentligen. Min favorit Anna har ju redan åkt ut. Det är förstås mest rättvist om Kevin vinner, men det är ju inte dumt med lite girlpower heller. Men det är klart. Med tanke på vad jag skrivit i min analys i morgon så kommer jag att rösta ett stort antal gånger på Kevin! Det får ju inte visa sig att jag har fel.

Till sist. Min vän Lotta blev årets mama-hjälte i tisdags. Jag har redan gratulerat, men det är värt att nämna igen! Jag tänker på henne i morgon då hon ska få ett viktigt besked och håller alla tummar och tår!



Så här såg sötnosarna ut förra året. Här tillsammans med Arvid som Kalle saknar väldigt mycket inför morgondagen. Han pratar mycket om hur de gick hand i hand förra lucia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0