Love!

Patrik är med jobbet i Trollhättan och jag är ensam på Alla hjärtans dag. Inte för att det gör så mycket eftersom vi ändå inte brukar fira det nått speciellt. Men när jag gick hem från jobbet kunde jag ändå inte undgå att bli lite avundsjuk på alla killar och tjejer som jag mötte som hade rosor och blommor i händerna.

Men så när jag kom hem möttes jag av att det stod en bukett blommor och väntade på mig utanför dörren. Han hade skickat blombud till mig och det värmde förstås hjärtat. Vackra röda rosor och ett gulligt kort! Nu spyr ni va, ni som tycker att jag är så positiv. Haha.

image242

Nu ska jag också gnälla lite. Har förbannat ont i nacken och har gått och trott att jag har legat konstigt eller så. Men i dag slog det mig plötsligt vad det beror på. Jag jobbar med två skärmar, en som är rakt framför mig och en som är på högra sidan och eftersom jag tittar i den högra ganska mycket så blir det en vridning av kroppen som inte är så bra. Värken har blivit värre och värre och nu rör jag mig som om jag är stelopererad.

Har flyttat om skärmarna, käkat pronaxen och nu ska jag hoppa in i bastun och mjuka upp nacken lite. Måste ordna arbetsställningen ännu bättre i morgon för så här kan det inte fortsätta.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jobbar också men två skärmar, min stora och den bärbara - som är ihopkopplade. På den ena skriver jag och den andra kollar jag på bilder. Har gjort det i ett år och har inga problem - äni alla fall. Vi har haft en sån där människa som kommit och kollat in våra arbetsställnigar och det har varit till väldigt mycket hjälp. Kolla om ni också kan få dit en sån... kommer ju inte på vad de heter!?
Kram

2008-02-14 @ 20:51:50
Postat av: Charina

Så romantiskt, men hur jag än vrider och vänder på bilden så får jag det då till tulpaner! Min favoritblomma som slår rosor i hästlängder! Hoppas ni mår bra i övrigt.

2008-02-14 @ 22:08:51
Postat av: KB

Charina: Hon är ingen florist utan en journalist... och säjer hon att det är rosor så är det *asg* (tar det med en nypa salt)

2008-02-15 @ 16:33:55
Postat av: Charina

Att se skillnaden på tulpaner och rosor är ju en av de svåraste prov en florist får gå igenom. Så det förstår jag ju att det inte är så lätt för en oinvigd.. =)

2008-02-16 @ 09:39:29
Postat av: A

Hahahaha! *asg* Nu tycker jag att ni är lite stygga!

2008-02-16 @ 10:51:13
Postat av: KB

Hahaha.... det är bara för P att plocka blommor från ängen i fortsättningen, för A tror ju ändå att det är dyra blommor från en kunnig FLORIST.... Hon vet ju ändå inte om det är ogräs eller dyrgräs... hahahaha

2008-02-16 @ 13:29:58
Postat av: A

Hahaha! Jag ser faktiskt skillnad på tulpaner och rosor, jag tittade bara inte tillräckligt noga. Var så inställd på rosor. Så sjukt!

2008-02-16 @ 15:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0