Oj, oj, oj

Det blev ingen lugn hemmakväll utan man och barn i går det kan jag lova. Det visade sig nämligen att Josse också var barnledig så vi bestämde oss för att gå och ta ett glas vin efter jobbet. Jag skulle ta min sista buss hem vilket betydde att jag hade två timmar på mig att byta skvaller med Josse. Men som vanligt har jag ingen karaktär och kvällen i stan blev betydligt längre än så.

Vi möttes upp på sunkhaket Pub Anchor och drack billig öl och min buss passerade utanför fönstret. Vi hade så trevligt att jag beslutade mig för att ta tåget hem istället. Men flera öl senare så var även den idén som bortblåst. Vi drog vidare till Linas Kungsholmen och mötte upp en kompis till Josse och där blev det vin och drinkar. Inte förrän vid midnatt kom vi hem till Josses lägenhet onyktra som två tonåringar. Inte särskilt klokt med tanke på att vi båda skulle upp tidigt och jobba men som Josse påpekade så är det inte varje dag jag är ute och rumlar.

Mådde pyton när jag masade mig till jobbet i samma kläder som dagen innan och inte blev det bättre när jag kom på att det var idag som vi på tidningen skulle ut på stan och träffa våra läsare. Jag fick bita ihop och göra mitt bästa för att vara en bra representant. Hade konstant en minttablett i munnen för att ingen skulle känna att jag stank som en gammal spritfabrik.

Ikväll har jag och barnen haft en lugn och skön kväll. Isabella somnade tidigt och jag har legat i bastun och slappat medan Kalle har tittat på film. Precis vad man behöver en dag som denna. Nu väntar jag bara in utröstningen i "Lets dance" och sen är det godnatt! Tack och lov att det är helg så man får återhämta sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0