Laktos, cykeltur och blodiga scener

Sedan Isabella kräktes i början av veckan och vi misstänkte mjölkallergi så har hon inte fått dricka någon mjölk- fram tills i går. Då fick hon mjölk till frukost. Och i natt kräktes hon igen, precis som förra gången. Men nu tror jag inte längre att det är mjölkallergi utan att det är laktosintolerans. Efter att ha läst om det känns det som om det ligger närmast. Ska boka tid hos BVC imorgon för en utredning. Och så ska vi handla laktosfri mjölk.

Vi har haft en lite jobbig natt och har med andra ord varit rätt sega i dag. Har inte gjort många knop. Jag och Isabella tog en tupplur i soffan och så har vi varit ute och tittat när  Kalle har cyklat. Ja, ni norrlänningar läste rätt. Jag vet att ni har värsta vinterlandskapet, men här är det gröna gräsmattor och i dag när solen lyste och det var någon plusgrad så kändes det som vår. Cykelvägen var torr och fin och när Kalle då ville cykla så fanns det inget som hindrade.

Han knackade dessutom på hos en grannfamilj som vi hade hört skulle ha en pojke i hans ålder. Där fanns det en femåring som var leksugen så han har varit här och lekt några timmar på eftermiddagen. Känns jättekul att Kalle har fått en kompis bara några hus bort!

Nu sitter ungarna bänkade framför "Hitta Nemo" och jag funderar på om jag ska orka måla sista varvet i köket ikväll. Viljan säger ja, men orken säger nej. Tror att det slutar med det senare.

Tarantinos film "Deathproof" var förresten sevärd. Cool film, med, som vanligt då Tarantino är i farten, sköna klipp, häftig filmatisering och blodiga sätt att dö på. Både jag och Patrik satt som klistrade (om man bortser från de cirka hundra pauserna vi fick göra för att barnen aldrig ville somna).


Kommentarer
Postat av: Kattis

Ja norrlänningarna tappar nog hakan när Kalle får cykla ute i januari! hahaha. Här är också vår väder, sol och 7-8 plusgrader!
Hoppas allt blir bra med Isabella!
Kram

2008-01-13 @ 18:46:47
Postat av: malin

Tjingeling!
Hoppas att allt är bra med er.. Var ju ett tag sen vi hördes..
Kul me ett nytt jobb.. Och bra att du trivs!
Själv börjar jag skolan på tisdag och börjar känna mig lite nervös..
Hoppas att det går bra med allergiutredningen och att ni får nått bra svar...
Kanske är därför hon inte gått upp i vikt så mycket...
Hur är nya dagiset?
Sköt om er!
Kram Malin

2008-01-13 @ 18:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0