Revirpinkande

Bild från kossan.se

 

 

Igår fick jag mina varor som jag beställt från Jotex. En brun ryamatta och ett par vita skira gardiner till sovrummet. Skyndade mig att fixa med gardinstänger men så när jag hängde gardinerna på plats var de en decimeter för korta. Och då hade jag ändå beställt de längsta.

 

Grymt irriterande. Ikväll ska jag sprätta lös fållen så kanske det blir bra.

 

Det blev hur som helst väldigt mysigt där inne och jag var så nöjd. Men så lite senare på kvällen vaknar Kalle och går i sömn. Han går in i sovrummet som han tror är badrummet och ställer sig och kissar– på min nya matta!

 

Eller, inte riktigt. Men det kom lite stänk på den vilket är nog så typiskt. Den hann inte ligga mer än någon timme på golvet innan Kalle märkte in reviret.

 

Ikväll ska jag lägga ut bilder från vårt sovrum som nu är helt klart!

 

Nu håller jag på med dörrarna på övervåningen. Målar dem vita och som jag sagt tidigare så är måla dörrar ett av det roligaste som finns. Ja, jag vet att jag är konstig, men det är så rofyllt och det är sån tillfredsställelse att se hur det händer saker på en gång. Sitter här på jobbet nu och längtar hem så jag får fortsätta göra fint.

 


Kommentarer
Postat av: Towe

typiskt, !

pojkar kan aldrig hålla den i styr!

2008-07-15 @ 07:43:28
URL: http://towebomaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0