Uppe i norr

Hemma i Örarna och njuter av lugnet och familjen! Vi startade från Stockholm i går vid elva på förmiddagen och det tog exakt 12 timmar att köra upp. Men då stannade vi en massa eftersom barnen inte uppskattar att sitta stilla hela vägen. Vi käkade lunch i Söderhamn och hittade en fin lekplats dä de fick springa av sig lite energi.

Sen blev det lite kisstopp och middag i Umeå Mc Donald. Och till sist var vi äntligen framme. Det är då fan att de ska bo så ocentralt!

I dag har det varit ett riktigt pissväder. Regnet har öst ned, men vi är inte förvånade för alltid då vi är uppe så har vi otur med vädret medan det blir värmebölja hemma. Alltid. Nu sägs det att det ska bli finare och varmare i mitten av den här veckan men det tror jag när jag ser det.

I morgon ska vi hur som helst ut till stugan på Rånön. Oavsett väder. Ser så fram emot det eftersom vi inte var ut dit förra sommaren. Ser fram emot att barnen ska få åka båt, fånga grodor och bada. Sen blir det förstås den obligatoriska tävlingen som vi vuxna har varje sommar. Vi skjuter luftgevär, springer en bana och sveper öl- på tid. Jag var grym för två år sedan och spöade vissa som var med, nämner inga namn för deras självkänslas skull! Haha!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh vad skönt att allt gick bra. Tänkte på er i går när ni körde norrut. Vi är tillbaka i Helsingborg, solen skiner och det har varit +23 grader i dag.De har lovat fint hela veckan - vilket är skönt då det är sista semesterveckan!

Ha det så bra i Luleå och hälsa alla!

Kram!

2008-07-21 @ 19:35:14
Postat av: malin

HEJ!

Skönt att va i norr ett tag. Är nästan precis hemkommen därifrån...

Så nu är man till baka till jobbet igen.. suck

Låter fantastiskt skönt att ha semester.. Känner mig lite avis nu eftersom mina 2 veckor flög fram..

Ni får införskaffa er en dvd-spelare till bilen så barnen kan kolla på film medans ni är ute och åker.

Vi köpte det förra året, och det är det bästa vi gjort! Nästan inget gnäll alls!

Hur som helst, nu ska jag träna innan jag ska till tandläkaren.

Ha en trevlig semester

Kram Malin

2008-07-22 @ 11:06:53
Postat av: Kattis

Åh, jag glömde säga tack för en trevlig middag i torsdags och lunch i fredags.... och du, glöm inte att ta med dig Jan när ni ska ut med båten! :-D

2008-07-22 @ 21:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0