Helgen i korthet

I lördags hade vi Natasa, Jacob, Anna, Olof och tre barn på besök och eftersom vi inte har träffat dem på länge var det extra roligt att ses. Vi grillade, drack rosévin och spelade sällskapsspel. Var i säng vid två nån gång men fick sova ända till halv elva på söndagen eftersom barnen också hade varit uppe länge.


Här myser Henry, Emma och Isabella i soffan. När de låg i magen var vi mammor på vattengympa tillsammans. Det är typ en månad mellan varje barn och de är jättesöta ihop.

På söndag började jag jobba klockan två. Det var första gången jag jobbade hemifrån och det gick över förväntan. Patrik och barnen åkte iväg på kalas några timmar och sen när de kom hem var det bara skönt att höra deras röster. Jag åt middag med familjen och kunde höra vad de gjorde samtidigt som jag skötte mitt jobb. Mycket smidigt och jag hoppas att det inte blir sista gången.

I dag har jag varit ledig och barnen har varit hemma med mig. Det har regnat konstant hela dagen och vi har haft en riktig mysdag. Jag gjorde trolldeg som vi bakade figurer med och sedan gräddade i ugnen. Sen käkade vi glass och såg "Barnen i Bullerbyn" tillsammans i soffan med en sprakande brasa tänd och regnet strilande nedför rutan. Mysigt som tusan.

I dag har jag också hunnit göra klart barnens rum. Ni vet fiskarna som jag pratade om tidigare. Så här blev resultatet!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh vad fint det blev! :-)

2008-07-07 @ 22:02:04
Postat av: Linda L

Jättefint! :) Vad säger barnen då? De måste vara överlyckliga!

2008-07-10 @ 18:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0