Min lilla sötispojke

Patrik är med Kalle på akuten eftersom vi misstänker att han har blindtarmsinflammation. Han har haft ont i magen hela dagen i dag tydligen. När jag hämtade honom hade han ont på höger sida och gick lätt framåtböjd. Han ville lägga sig ned direkt när vi kom hem och klagade hela tiden på magont. Dessutom hade han lite feber.

Efter ett snack med Vårdguiden bestämde vi oss för att åka in med honom. Även om det inte är något så borde ju läkarna kunna svara på varför han har ont i magen. Någon magsjuka är det då inte.

Och varför har inte dagis hört av sig i dag? De kan ju omöjligt ha missat att han hade ont i magen. Det var det första jag såg och det första han sa till mig när jag kom. Muppar är vad de är.

Nu sitter jag som en orolig hönsmamma hemma och väntar på att Pata ska ringa. Hade ju helst velat vara med och hålla min sötnos i handen. Han som är så rädd för allt. Jag försöker också tänka att det ska vara något annat än blindtarmen. Inte för att det är jätteallvarligt utan för att jag önskar att han ska slippa operation. Återkommer i ämnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0