En ovanligt lugn helg

I går kväll var vi bara hemma och tog det lugnt. Patriks lillebror Jocke var här och vi såg på finalen av "Lets Dance" med ett öga medan vi spelade never ending-spelet RISK. Hatar att spela det med Patrik av två anledningar: 1- han vinner alltid över mig och 2- han förstör alltid för mig så jag nästan avskyr honom i stundens hetta.

Patrik vann ju då som vanligt efter flera timmars spel och jag stupade sedan i säng med en svag känsla av halsont. När jag sen vaknade i morse var halsen alldeles igenstockad och öm. Har haft lite feber på förmiddagen men nu känns det bättre. Ska ta en lång bastu ikväll och försöka blåsa ut förkylningen.

I dag har det varit underbart väder på förmiddagen och vi var ute i flera timmar. Vi tog bort stödhjulen på Kalles cykel och tränade honom att cykla utan. Stödhjulen satte vi istället fast på Isabellas cykel i tron att hon skulle kunna cykla. Men hon nådde inte ned till pedalerna. Hon tyckte dock att det var roligt ändå att bara sitta och åka medan vi sköt på. Hon skrek av lycka.

Medan Jocke och Pata cyklade med barnen började jag med mitt projekt på altanen på framsidan. Har köpt ett planteringsbord som jag har fixat med i dag. Kommer nog att bli vackert till sommaren med en massa blommor omkring.

Ikväll händer inte mycket. Middag, bastu och tv- i den ordningen. Slött och skönt!
image267

Isabella når inte till pedalerna men hon är som sagt glad ändå!

image268

Patrik kämpar med Kalle

image269

Planteringsbordet på altanen ska så småningom bli ett vackert stilleben att vila ögonen på när man njuter av frukosten i förmiddagssolen. Det är mitt nya projekt!

Kommentarer
Postat av: KB

Har du bloggtorka???

2008-04-02 @ 17:06:13
Postat av: A

Nej det har inte gått att blogga på flera dagar....nu fungerar det säkert. Uppdaterar ikväll!

2008-04-03 @ 08:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0