Fikon-förklaring!

Jag ska börja med att förklara fikon-diskussionen! Det var fikon i Patriks mat när vi var ut och käkade i fredags och jag sa att jag aldrig hade ätit det. Han tyckte att det var jättekonstigt och menade att alla i södra Sverige äter det på julen tillsammans med dadlar. Jag sa att ingen uppe i norr gör det! Jag trodde också att om vi skulle göra en undersökning på bloggen så skulle det vara fler som inte åt det än som gjorde det.

Med tanke på era svar så hade jag ju rätt i det sista men jag hade tydligen helt fel vad gäller norrlänningar och deras fikon-vanor. Tre från norr svarade ja- tre svarade nej. En från södra Sverige svarade ja och två nej.

Vet egentligen inte vad jag fick ut av detta, vet inte heller om det löste diskussionen men jag tackar för era svar!


Kommentarer
Postat av: Anna W

Kan ju bidra med lite västkusts-statistik. Vi har alltid dadlar o fikon på jul, men knappt ngn som äter. Så värts gott är det inte! Och inte aktuellt att äta för mga. :S

2008-03-03 @ 19:00:41
Postat av: A

Tack Anna, jag uppskattar västkust-statistiken! Haha!

2008-03-03 @ 19:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0