Perfekt!

Firade förlovningsdag i går och det blev väldigt lyckat! Vi lämnade barnen hos farmor och farfar och startade kvällen med en bio. Såg "Utlämnad" med Reese Witherspoon och Jake Gyllenhaal och det var en mycket bra och stark film. Har faktiskt tänkt på den länge efteråt. En klar fyra plus som jag rekommenderar!

Men det strulade lite eftersom vi hade bokat bord på restaurangen klockan åtta och hade räknat med att filmen skulle vara slut kvart i. För första gången i mitt liv så gick filmen sönder och vi fick vänta över en halvtimme innan den sattes igång. Det betydde att vi var rätt försenade till restaurangen när filmen var slut.

För att hinna hoppade vi in i en taxi men det skulle vi inte ha gjort. Mannen som körde hade nyss flyttat till Sverige och när vi sa Malmskillnadsgatan så trodde han att vi ville till Malmö. När han till sist förstod var vi skulle hittade han inte dit så det slutade med att vi fick gå lika långt som från bion men att vi fick betala 67 spänn för det. Vi hade inte tid att tjafsa om betalningen. Vi skrattade dock åt det efteråt. "Vad fan trodde han att vi skulle till Malmö och göra?" undrade Patrik. Jag skrattade åt det sen, vi kommer ut från bion och sätter oss i taxin och ber om att få åka till Malmö. Hahaha!

Hur som helst. Restaurangen var en mysig liten italiensk krog där servicen var precis som jag och Patrik önskar. De rekommenderade viner, fyllde på våra glas och var trevliga.

Jag käkade:

Smör- och vitlöksstekta kantareller på ruccolabädd med hyvlad parmesan

Gödkalvsentrecote med lime och chili smör och krämig risotto med färsk sparris

Tiramisu

Kvällen avslutades med en drink i hotellbaren på Radisson.

En perfekt kväll på alla sätt och vis!

Ikväll- Melodifestival med Linda och Dan! Och gosa med Emmy!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade aldrig betalat dumhuvudet.... han hade fått ringa efter en ny taxibil. Hade han ingen GPS??

2008-03-02 @ 12:01:24
Postat av: KB

Jag alltså

2008-03-02 @ 12:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0