Vindarna har vänt

När jag och Linda åkte till Globen för att se genrepet igår var båda tvärsäkra på att Charlotte skulle ta hem detta. Men det var innan jag sett ett fullsatt Globen sjunga med i "I love Europe". Inklusive jag själv. Det var mäktigt, svängigt och helt plötsligt har vindarna vänt.

Nu ångrar jag att jag spelat på Charlotte för när vi lämnade Globen igår var hon inte längre favorit och jag tror hon kände det själv. Vi satt nämligen på golvet nära scenen bara några meter från låtskrivarna och artisterna och det var nästan så man kunde se favorittippade Perrellis självförtroende sjunka då Sjögren, Bwo och Rongedals fick Globen att dansa. Även Amy och Sanna fick ett bra gensvar. Och visst, det fick Charlotte också men känslan var inte densamma.

Efter gårdagen tror jag att det blir BWO eller Sjögren som vinner och det känns helt ok. För när jag och Patrik målade vardagsrummet i morse strömmade "I love Europe" ut genom högtalarna och det går liksom inte att låta bli att sjunga med och röra på höfterna. Som Baloo säger "kom igen katten, det svänger ju!". Mina röster ikväll kommer dock att hamna hos Rongedals. Och tippningen på jobbet förlorar jag den här gången. Big time.

Så- vem tror ni vinner?



Kommentarer
Postat av: KB

Sluta!!! Sjögreeeeen...NOOOOO!!!!! Och inte tvllingarna i falsett, fååår så ont i halsen när de sjunger :-/

Håller på Charlotte, Sanna o BWO....

Sååååå spännande om 50 min!!!

2008-03-15 @ 19:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0