Mördarsniglar

Hade en riktigt mysig kväll igår tillsammans med Josse och Arvid. Barnen lekte snällare än någonsin och var gulliga mot varandra. Efter en vecka med grått och trist väder så tittade solen fram lagom till då vi skulle äta så vi dukade på altanen och där stannade jag och Josse ända till sent på kvällen.

Vi käkade gott, viltlax med färskpotatis, drack lagom mängder med vin och drinkar och hann avhandla de flesta intressanta ämnen.

Och inte nog med att kvällen var bra, morgonen var nog om möjligt ännu bättre. Kalle och Arvid vaknade vid sju, smög ned och lekte och satte på tv:n och vi andra fick sovmorgon ända till klockan nio. Hur skönt var inte det? Efter frukosten tog vi en promenad som trots det kassa vädret var uppfriskande och skön.

På eftermiddagen i dag har jag varit på Södersjukhuset och hälsat på min vän Lotta. Hon har drabbats av cancer. Men det var trots allt det svåra en oväntat pigg tjej jag och Linda mötte. Magrare och blekare om nosen än vanligt förstås, men vid gott mod.

När jag kom hem från sjukhuset gick jag på jakt efter de fruktande mördarsniglarna. Hittade två jävlar som tagit sig upp på gården och jag pepprade dem med salt. På en sekund rullade de ihop sig och dog och fick en äcklig slemmig yta runt sig. Huja så vidrigt! Hoppas det inte blir en invasion i sommar....

Nu blir det helstekt fläskfilé med senapsmarinad, pommes och beasås och ett glas rödvin på det!

image305

På bilden: En mördarsnigel

Kommentarer
Postat av: Linda

Ingen mat du beskriver kan verka god då du har den bilden intill. Blä...

2008-05-17 @ 18:35:58
Postat av: A

Hahah, nej jag tänkte på det sen! Visst är de vidriga!

2008-05-17 @ 18:39:49
Postat av: Charina

Ibland blir ju fördelarna med Luleå ganska klara, aldrig i livet jag skulle vilja ha en sådan i trädgården.. huu!

2008-05-19 @ 00:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0