Ont, det gör ont...

Har ont precis överallt. Har legat på knä och grävt upp cirka 200 maskrosor från gräsmattan och då har jag bara tagit typ 20 procent av alla som finns. Pratade med mamma och Patriks pappa om maskrosproblemet och båda sa samma sak; gräv upp dem med ett ogräsverktyg, täck igen hålet med jord och strö dit lite gräsfrön så blir det fint igen.

Men med tanke på hur mycket det är funderar jag på om det inte är lika bra att gräva upp skiten och rulla ut färdig gräsmatta. Ska dock testa ett medel som mamma pratar om först innan jag gräver upp tomten...haha.

Sen är jag trött i kroppen för att min motion har tagit vid igen. Hade uppehåll över helgen men nu traskar jag som vanligt tre gånger om dagen. Kände mig i fin form när jag kom hem efter min runda men så började jag pröva klänningar, eftersom jag ska på coctailparty i helgen, och det skulle jag inte ha gjort. Nu är självkänslan nere på botten. Shit så mycket jag har gått upp under våren. Har suttit för mycket i förortsvillan och käkat praliner och druckit rosévin. Haha.

Jaja. Skit samma. Nu ger jag järnet i tre veckor till bara för att kunna äta upp mig i Turkiet. Sen kommer jag att se ut som en padda igen när jag kommer hem och då får man börja om från början. Sånt är livet. Kan jag inte få tillbaka min förbränning från då jag var 20? På den tiden man kunde dra en pizza om dagen i en vecka utan att gå upp ett gram. Fan att man inte njöt mer. Till och med då hade jag ångest över hur jag såg ut. Jag borde ha vetat bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0