Tappade hakan

Jobbade lite mer i trädgården i går. Grävde upp en ful blomrabatt och fixade ett litet morotsland.Vi får dock se om det blir några morötter då jorden var lite stenig och det inte är fullt solsken hela tiden. Sen fortsatte jag kämpa mot mina fiender- maskrosorna. Puh och suck. De är hur många som helst. 

Var på femårskontroll med Kalle också. Både jag och Patrik följde med honom eftersom vi trodde att det skulle utbryta panik då han skulle ta sin sista vaccination. Men vår lilla rädda kille har blivit en riktig tuffing. Han sträckte fram armen och gjorde inte en min då sköterskan stack nålen i honom. Jag var tvungen plocka upp hakan från golvet innan jag gick därifrån. 

I dag åker Pata till Skåne för att spela golf så det blir bara jag och barnen i några dagar nu. Men jag har rätt fullt upp så tiden kommer att gå fort. På fredag kommer Kattis och på lördag ska jag på fest! 

Nedan lite blandade bilder: 

image288
Mitt lilla morotsland

image289

Mina pioner som enligt mamma är jättevackra när de blommar och min stora kruka med smultron. 

image290

Så här ser det ut vid infarten till huset.

image291

Mina fiender nummer ett. Så här ser det ut över hela gräsmattan....

image292

Fick tapetprover till jobbet och var snabb på att rycka åt mig dem. Har gjort fyra tavlor som faktiskt inte blev så dumma. 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh vad fint det blommar i rabatten! Du ska se att det ordnar sig med maskrosorna också... skam den som ger sig! ;-)

Ska bli kul att komma på fredag, mysigt att grilla och sitta ute på er fina terrass. Längtar!

2008-05-07 @ 13:06:27
Postat av: KB

Snyggt med tavlorna :-)

2008-05-07 @ 15:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0