Tips och råd?

Hade väldigt roligt hos Dan och Linda. Vi grillade, pratade, spelade "På spåret" och drack drinkar - som vanligt. Dan älskar att göra drinkar och vi älskar att dricka dem...hehe. Men det blev ändå ovanligt lugnt för att vara vi fyra. De gånger vi ses brukar vi inte vara i säng förrän vid fyra/fem. I går somnade vi vid halv två och jag kände mig nästan nykter, så lugnt tog vi det.

Vi konstaterade i morse att vi nog har blivit gamla. Visserligen kan det bero på att vi har barn, men det har aldrig hindrat oss förut, så jag tror att det bara var en engångsföreteelse.

När vi kom hem i dag gjorde vi lite nytta. Åkte och pantade burkar och flaskor och storhandlade och fyllde upp frysen. Sen klippte jag gräset och krattade och försökte få bort alla förbenade maskrosor som har borrat in sig i gräsmattan. Vad gör man åt dem? Om jag ska gräva upp dem med roten följer ju stora bitar av gräset med och de är många och stora. Nån med gröna fingrar som har något bra tips?

Har planterat basilika, rädisor, dill, gräslök, isbergssallad och ruccola i krukor på altanen också som jag hoppas ska ge god skörd så vi får mumsa egen sallad i sommar. Och Kalle har hjälpt mig i trädgården genom att tvätta alla trädgårdsmöbler. Lika bra att passa på att ta emot hjälpen medan den erbjuds!

Kalle har för övrigt lärt sig cykla utan stödhjul! Vi har ju tränat lite på cykelbanan utanför huset men det har verkat så läskigt att släppa honom i fall han skulle ramla. Så gav Ulrika mig den fantastiska idén att låta honom vara på ett mjukare underlag. Då slapp man vara rädd att de slår ihjäl sig. Jag tog helt sonika ut cykeln på ängen och hjälpte honom några gånger, sen ville han testa själv och, vips, så kunde han det. I dag har han cyklat omkring helt själv på ängen och jag har varit lugn. Det blir värre när han ska upp på asfalten...

Nu- en lång varm dusch och sen ska jag bänka mig framför "Sanningens minut". Förnedrings-tv av allra högsta grad men ack så roligt det är att titta på. Kan inte låta bli att älska det!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Trevlig kväll!:)

2008-05-04 @ 19:33:03
URL: http://joonnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0