Blinka lilla stjärna

Äntligen helg! Och det känns extra bra just ikväll eftersom vi städade i går. Ett av det bästa jag vet är att komma hem på fredag, trött efter en arbetsvecka och mötas av ett fint hem. Det gör mig på ett fantastiskt bra humör! Pata köpte hem hamburgare så maten är dessutom avklarad utan tid och kraft.

Snart ska jag slå på bastun, hälla upp ett glas vin och sjunka ned i soffan och titta på "Idol". Här har ni veckans analys:
http://www.metro.se/se/article/2008/11/20/20/0440-45/index.xml

I morgon kommer Linda, Dan och Emmy på besök. Vi har inte sett på ett tag allihopa så jag längtar jättemycket! Vi ska byta julklappar till barnen och ha lite av en lilla julafton tillsammans eftersom vi inte hinner ses något närmare jul. Och eftersom jag då har satt upp mina nya gardiner så tänkte jag att jag också skulle kunna slänga upp den vackra vita julstjärnan innan morgondagen. För att få en mysig känsla. Men det fick jag minsann inte.

Patrik tycker att det är helt uteslutet att hänga upp en adventsstjärna i november trots att det bara är en vecka i förväg. Han la dessutom till att han måste få bestämma något ibland också (vilket jag tycker verkar väldigt onödigt. Allt blir ju så mycket lättare om en- dvs jag -bestämmer.)

Jag fick till sist ge mig på den förbenade stjärnan. Däremot fick jag igenom min vilja att dricka glögg och äta peppisar med brieost i morgon. Det är ju alltid något. MEN nästa fredag då jäklar. Då ska det gnistra och glimma här hemma minsann!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag har gått emot mina principer och har druckit glögg och ätit peppisar hela veckan. Så jäkla gott! Längtar till 1 advent då det ska pyntas här - till och med julgranen åker upp då! :-D

2008-11-21 @ 20:33:09
Postat av: Patrik Ljungström

Bra Pata.

Du är så jäkla cool.

2008-11-21 @ 22:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0