Halsfluss

I natt kände jag att saker och ting inte var normala i min hals så när vi vaknade beställde jag tid hos doktorn och tog barnen med mig och åkte dit. Och mycket riktigt. Efter en halsodling och efter att läkaren tittat med ficklampa så kunde han lätt konstatera att jag hade halsfluss. En ganska kraftig sådan. Kalle hade jag också bokat tid åt och hans odling visade att han hade en lindrigare variant.

Vi knallade iväg till apoteket och köpte medicin för över 500 kronor, Kalles penicillin kostade 250 spänn av någon konstig anledning. Jag har påbörjat min kur nu men Kalle vägrar som vanligt. Satt i över en timme och försökte få honom att svälja den satans dyra vita vätskan tidigare men gav upp. Det blir en ny kamp ikväll.

Så här är det varje gång. Det är lite lättare då Isabella är sjuk för hon älskar medicin. Och det lär ju bli hennes tur också. Och Patriks.

Har varit väldigt orolig för att jag inte ska kunna gå på min återträff med gymnasiet på fredag men läkaren lugnade mig. Han sa att den värsta smittorisken har passerat och att det är familjen som är i skottlinjen främst. Enligt honom var det inga problem att gå på fredag om jag orkade. MEN jag fick inte dricka mer än ett glas vin på grund av penicillinet men just när han sa det hörde jag väldigt dåligt.

Kommentarer
Postat av: Linda S

Hej vännen!

Usch vad tråkigt att du har så ont i halsen, men vad skönt att du fick medicin.

Men kan inte läkaren ge hela familjen penicilin? För risken är ju jättestor att dom håller på att få det och får medicin mycket senare och då kommer det bara att går runt runt... Fråga mig... För oss blev det så förra året och det tog ju aldrig slut. Jag tror jag fick det 2 gånger på typ en månad.

Är du redo för Grey´s i kväll???:-)

Kram

2008-11-12 @ 18:27:48
Postat av: KB

Medicinera hela familjen så ni är friska när det är dax för Norrland!!!!



Krya på er!!



Kramis

2008-11-12 @ 18:51:40
Postat av: KB

SNÖÖÖÖ!!!!!!!!!!!!!!!! NICE :-D

2008-11-13 @ 08:14:44
Postat av: Erica

Man ska inte äta penicillin i förebyggande syfte liksom, med tanke på resistensrisken. Vi ska vara rädd om de sorters antibiotikum vi har så inte bakterierna tar över hela världen :-)

Däremot borde HELA familjen ta en halsodling... Det kan ju vara någon som är frisk som helt ovetandes går och bär på bakterier, blir inte själv sjuk men smittar alla andra... Man ska inte festa loss om man äter penicillin, vissa sorter konkurrerar med levern men oftast så tar alkoholen bort själva verkan av penicillinet. Krya på er nu!!! :-)

2008-11-13 @ 08:41:24
Postat av: A

Erica- Det är skönt att du kan sånt där, tänkte också att det inte kan vara bra att ta i förebyggande syfte. Ska kanske försöka få Pata och Isa till läkaren också. Känner mig i alla fall mucket bättre i dag. Och jag fortsätter ignorera det där sista du skrev...Kram!

2008-11-13 @ 10:11:48
Postat av: Kerstin

Näe fy - krya på er. Kram.

2008-11-13 @ 10:31:53
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: KB

Trodde det var godis ni pratade om :-D



ANNELI: Man får INTE dricka ALKOHOL när man äter godis!!!! LÄS!!!!!!!!!!!!!!!! haha

Du är sjuk i huvét!

2008-11-13 @ 11:03:27
Postat av: A

KB- Hahaha. Ja, jag är sjuk i huvudet. Och ja- jag tänker festa till i morgon på min återträff! Nått som är nytt för dig?

2008-11-13 @ 11:16:08
Postat av: Egirl

Det är ju på eget bevåg... Trots att jag är sjuksköterska så har jag då festat loss även om jag ätit antibiotika. Vad har du fått för sort? Kåvepenin eller Pecevee säkert? Bara du fortsätter äta upp kuren tills den är slut så kan inte en endaste blöt kväll göra någon större skada. Jag tycker du ska bege dig in i dimman, helt klart!!! Ha så kul vettja!!

2008-11-13 @ 11:21:15
Postat av: A

Kåvepenin har jag och jag håller med dig. In i dimman bara. Och jag tänker förstås köra hela kuren ut! : )

2008-11-13 @ 15:04:11
Postat av: Linda L

Det gör ingen skada alls. Det är en myt. Det enda som kan hända är att effekten på penicillinet avtar lite. Och magen kanske kan tycka att det är lite jobbigt. Men du har ju stålmage och om du tar hela kuren så... ;) Kram

2008-11-13 @ 16:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0