Kalle biktar sig

Varje dag då vi åker buss hem från dagis, jag och barnen, går Kalle fram och sätter sig på sätet bredvid chauffören. Sen sitter han där och berättar om vad han gjort under dagen, om vad han ska göra i morgon, om vad vi ska äta till middag, om jag har varit arg på honom, om Isabella har bajsat, om jag ska på fest. Ja, han blottar sig som om han hade en blogg!

Och busschaufförerna lyssnar så snällt. Eller hela bussen lyssnar för Kalle har väldigt svårt att prata tyst. Jag ser hur folk sitter och småler. En del vänder sig till mig och skrattar och nickar medan några ser ut att vilja gå fram och vrida nacken av min lilla avkomma för att han pratar så högt.

Kalle är numera tjenis med alla chaufförer som kör vår linje. De heter Josef, Bengt, Jonas och gud vet vad. I dag fick busschauffören höra att Kalle och Isabella ska till sina kusiner i Solna i morgon för att mamma ska på fest med jobbet. Ja, då vet Josef och alla andra tio i bussen det.

I morgon är jag ledig och barnen ska vara hemma med mig. Vi ska sova länge, baka kakor och sen ska vi som sagt åka till Ulrika där barnen ska vara medan jag går på fest med nöjesredaktionen på jobbet. Eftersom jag numera är Idol- och schlagerexpert och recensent så är jag också inbjuden. Blir mycket roligt!

Kommentarer
Postat av: Linda L

Haha gounge! Jag är inte förvånad, surrpelle... :)

2008-11-06 @ 20:05:40
Postat av: Kattis

Hahaha! Han är för rolig... men då får ni nog passa er för vad ni säger där hemma, så att inte alla bussåkande Väsbybor får reda på vad ni har gjort och ska göra! :-D

2008-11-07 @ 08:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0