Morr!

Aftonbladets krönikör Fotbollsfrun, Malin Wollin, är normalt sett min favoritbloggare. Hon är sjukt rolig! Jag kan sitta och skratta högt när jag läser henne. Men när hon börjar dravla om sånt skit, som att man ska lagstifta vabbdagarna så att mannen och kvinnan måste ta ut lika många, då blir jag riktigt förbannad!

Hon vet väl inte hur folk har det hemma hos sig. Alla familjer har olika förutsättningar. I vårt fall är det oftast jag som tar vabb eftersom Pata inte har fast jobb. Han vill visa framfötterna på sitt jobb och få fast och det ligger i mitt intresse att det blir så. Jag har ju fast anställning och därför tar jag typ 70 procent av gångerna. Men det är för tillfället- inte för alltid.

I någon familj kanske en av föräldrarna är arbetslös. Och i en annan kanske mannen, eller kvinnan, tjänar ohyggligt mycket mer pengar och då förlorar man massa pengar. Jag hatar när saker och ting ska lagstadgas och man inte ska få bestämma själv. Som allt snack om att dela föräldrapenningen. Idioter!

Det är förstås inte bra att männen har börjat ta ut mindre vabb än tidigare, men det kan faktiskt ha sina förklaringar. Jag tror knappast att vi tjejer är på väg att ta steg tillbaka vad gäller jämställdhet. Snarare tvärtom.

Kommentarer
Postat av: Josse

Malin Wollin är inskränkt, konservativ och fördömande. Hon står för allt som jag inte tror på. Men med vab-dagarna har hon iaf en poäng.



2008-11-05 @ 13:11:48
Postat av: KB

Jag blir så förbannad när det ska delas lika hela tiden! I vissa familjer GÅR det inte att göra så.

Hos oss är det oftast jag som VILL vara hemma med mitt sjuka barn. Jag VILL ge medicin och pyssla om min lilla sjukling... Det är inget problem ens vem som ska vara hemma. Så släng sådana förslag i papperskorgen!!!

2008-11-05 @ 16:18:38
Postat av: A

Josse- Jag tycker att Malin skriver väldigt roligt. Har aldrig sagt att jag alltid håller med henne, hon är kategorisk och ibland, som du säger fördömande. Och ofta retar hon upp mig som i det här fallet. För min del finns det ingenting i det förslaget som har en poäng.



Kattiz- Japp, i papperskorgen bara!

2008-11-05 @ 17:14:55
Postat av: vivan

tänk, här satt jag och ondgjorde mig över en bloggande brud på aftonbladets hemsida, varpå P säger, kolla in på norrtjejen. DU ÄR MITT I PRICK. Så här tycker jag: Sticker man ut hakan i en så´n här fråga bör man ha god egen erfarenhet. Alla andra göra sig icke besvär!

2008-11-05 @ 19:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0