Inte helt normalt...

I dag satt jag och Kalle och pratade om rätt och fel när vi åt middag. Vi pratade om att föräldrar måste lära sina barn vad man får och inte får göra.

Kalle: Jag vet vad man får göra!

Jag. Men vet du vad man inte får göra också?

Kalle: Ja, man får inte sparka någon i halsen.

Jag: Nej, man får inte sparka någon någonstans.

Kalle: Förutom om det kommer ett monster. Honom får man sparka.

Jag: Det finns inga monster. Men OM det skulle komma ett så får du sparka honom. Vad får man inte göra mer då.

Kalle: Man får inte tända eld på någons öga. Och man får inte tända eld på någons sko. Eller kasta ett eldklot på någon.

Hmmm. Är det bara jag eller tror ni också att min son har sett för många japanska tecknade skitbarnprogram?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0