Schlager-svenne

Googlade på mitt eget namn idag, ja jag gör det ibland, och upptäckte en sajt som heter Schlagerprofilerna. Där hade de inte missat mig och min nya profilering på Metro. Så här skrev de:

"Gratistidningen Metro satsar på melodifestivalen i år genom att plocka in en ny schlager/poprecensent som heter A... W..... Schlagerprofilerna välkomnar en brud som känns lika härligt schlager-svennig som vi och som startar sin tid i Metro med meningar som "Starkare startfält än på länge. Är det bara jag som får rysningar av vällust?" och "Jag tycker att det är konstigare att folk INTE gillar schlager än att de gillar det". Heja!"

Mycket roligt! Framförallt att de kallar mig svennig för det är ju precis vad jag är. Har haft många många diskussioner genom åren, då jag jobbade på SE&HÖR, med folk i branschen som är livrädda för att vara vanliga. Har hört idiotiska kommentarer som "Jag ser ned på folk som dricker mjölk". Det är helt sant. Jag skrattade så jag nästan dog då jag hörde detta. Ni fattar att jag inte passade in i den där stureplansvärlden.

Jag som handlar på H&M, Din Sko, köper lådvin, veckohandlar på Ica, använder rabattkuponger, älskar Idol och Melodifestivalen. Och som älskar mjölk och som helst av allt går ut och festar på Golden Hits. Jag är svennig och jag tycker inte att det är något fel med det. Varför är många så otroligt rädda för att vara vanliga?

Med den här responsen ovan känns det som om Metros beslut att välja mig som recensent/expert var helt rätt. Det saknas musiktyckare som VERKLIGEN gillar schlager och sån typ av musik. Heja för oss Schlager-svennar!

Kommentarer
Postat av: Erica

Haha fy fan vad ballt...Äkta svennar äger!

2008-10-18 @ 08:47:23
Postat av: Patrik Ljungström

Du glömde:

Bor i radhus,två barn

Åker gärna på ålandskryssning,charter,åker kommunalt

Snusar,köpesgravlaxsås,köpessill,campingstuga på midsommarafton

Kombibil

Gillar dansbandsschlager



Listan kan göras jättelååååååång.

Du är svennis i ett nötskal.

Jag menar svenne.

2008-10-18 @ 09:03:27
Postat av: A

Erika- Visst var det lite roligt! Haha!



Patrik- Ja. visst. Listan kan göras lång, precis som för de flesta i det här landet.

2008-10-18 @ 14:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0