Snörvel, snörvel

I går kom Josefin och Arvid hit. Vi har inte setts sen i maj och hade därför en massa att prata om. Och Kalle och Arvid var alldeles speedade för att de hade längtat efter varandra så mycket. De låg och surrade i sängarna ändå till klockan tolv på natten då vi fick lov att separera dem för att de skulle sova.

Jag och Josse satt uppe och pratade om allt mellan himmel och jord till halv tre och som tur var sov barnen länge i morse. Men när vi vaknade var både jag och Josse förkylda. Bägge hade fått ont i halsen under natten och för min del blir det bara värre och värre. Jag är snorig och febrig och känner mig inte alls kry. Lustigt, med tanke på att jag inte kände minsta lilla tecken på förkylning då jag kröp i sängs i natt. Men eftersom Isa hostar mig rakt i ansiktet på nätterna är det ju inte så konstigt att jag åkt dit.

Pata är på väg hem från Åland i en färja a´la liten och det stormar på havet. Inte speciellt kul. Han ringde strax innan han gick ombord och hade lite ångest över att han förmodligen skulle få kräkas på vägen hem. Min stackare.

Det är riktigt höstväder ute med blåst och regn och det är faktiskt en helt perfekt dag att vara sjuk på. Har tänt en brasa i spisen och ska kura ihop mig med barnen framför tv:n med en kopp te och vänta på att min sjösjuka karl ska komma hem.



På bilden en av sakerna jag älskar med hösten!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh vad mysigt med öppenspis.... vill också ha! (och bastu med för den delen!) ;-)

Hoppas du kryar på dig snabbt.

Kram!

2008-10-05 @ 14:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0