Tapetshopping

I går var både jag och Patrik hängiga och småförkylda. Därför blev det en lugn kväll hemma. Vi badade bastu tillsammans hela familjen och käkade varma smörgåsar till middag framför tv:n. När barnen hade somnat bäddade vi sedan ned oss i soffan och såg några avsnitt av "24". En mysig och skön lördag som faktiskt gjorde att vi känner oss piggare.

I dag har vi pantat tomglas, handlat mat inför nästa vecka och köpt tapeter till vår fondvägg i vardagsrummet. Den jag hade sett ut var slutsåld så det blev en som Pata tyckte. Jag kände mig lite osäker på om den verkligen skulle bli snygg tills vi kom hem och höll den mot väggen. Nu tror jag den kommer att passa perfekt- han är inte så dum ändå!  På torsdag ska jag och mamma smacka upp den och det är knappt så jag kan vänta tills dess.

Ja, till veckan får vi med andra ord storbesök. Mamma och pappa kommer hit på onsdag och jag längtar som en galning! Ska vara ledig torsdag och fredag så jag får umgås med dem lite. Förutom tapetseringen ska jag och mamma ut i skogen och leta kantareller. Har fått heta tips om att det finns en del i närheten och jag hoppas förstås på att ha minst en korg full när vi kommer hem!

Här ser ni tapeten som snart pryder vår vägg!


Kommentarer
Postat av: Erica

Ha med er en svampbok så ni inte misstar dem för någon annan giftsvamp :-)

2008-09-21 @ 18:50:12
URL: http://egirl.bloggagratis.se
Postat av: Alina

Vilket är det tråkigaste djuret att vara? Hjälp mig lista ut!! Kramar

2008-09-21 @ 18:57:49
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Amina

Riktigt fräsh :-D

2008-09-21 @ 19:05:11
URL: http://aminasblogg.blogg.se/
Postat av: Kattis

Men se där, han har ju smak karln din! Blir säkert jättesnyggt. ;-)

2008-09-23 @ 17:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0