Avslut

Nu jobbar jag mina sista dagar på metro.se. Nästa vecka börjar jag, enligt egna önskemål, som reporter på tidningen. Det blir spännande och roligt samtidigt som jag sörjer lite över att sluta på webben. Jag älskar att jobba som webbredaktör, att stressa för att få ut en nyhet snabbt, att skriva snabba korta nyhetstexter, att hålla på med bildhantering, att nyhetsvärdera och att sätta bra rubriker. Det är väldigt roligt och förhoppningsvis kommer jag tillbaka någon gång i framtiden.

Den här veckan handlar om fler avslut. Barnen går sina sista dagar på sitt gamla dagis också. På torsdag säger de hej då till sina vänner för att nästa vecka lära känna nya. Jag trodde att det bara skulle kännas bra, men jag kan känna ett visst mått av sorg. Främst för Kalle som funnit ett bra stort kompisgäng. Får dock tänka så att han hade ju ändå kommit ifrån dem i höst då han börjar skolan.

Sen kommer jag att sakna fröknarna också. De flesta är riktigt bra. Speciellt Anki, Isabellas favorit som hon nog kommer att sakna. Har bjudit hit henne att hälsa på oss i sommar.

I morgon ska vi på föräldramöte på vårt nya dagis och jag längtar ihjäl mig efter detta. Att se de nya fräscha lokalerna, träffa fröknarna och höra om verksamheten! Och kanske träffa min granne som kommer från min by!



En tuff kille rockar med en present istället för gitarr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0