Lovely weekend

Har haft en underbar helg på alla sätt och vis. Vädret var förstås en stark bidragande orsak till detta. På fredag var jag ledig och jag och barnen började dagen med en picknick. Kalle åkte sparkcykel och Isabella körde trehjuling och så begav vi oss på äventyr. Vi gick tills vi kom ut på en äng och där slog vi oss ned vid ett träd och åt lunch i en stekande sol.

På lördagen var det lika varmt och då kom Josse, hennes lillebror Toffe och Arvid till oss. De kom redan vid två och vi satt ute på altanen i flera timmar i solen och pratade och drack vitt vin. Det kändes nästan som sommar och barnen fick vara ute och spela fotboll bara iklädda tröjor.

På kvällen åt vi god middag som Josse lagade och sen kom vi faktiskt inte i säng förrän halv fyra i natt. Vi började spela poker vid tolv och det var en match som aldrig ville ta slut. Till sist var jag så trött att jag inte längre orkade bry mig i hur jag spelade. Jag vann alltså inte.

I kväll jobbar jag. Tyvärr har jag superont i min mage och önskar just nu att kvällen ska ta slut. Riktigt jobbigt.

I morgon är jag ledig igen och eftersom det ska vara fint väder ska jag bättra på brännan jag fick i helgen. Det blir en dag utomhus med barnen igen!


Kalle var väldigt noga med att jag skulle visa er den här bilden. Han tycker nämligen att han är ascool med solbrillor och hjälm!



Kalle valde var vi skulle ha picknick och om ni ser bakgrunden förstår ni varför han valde just denna plats. En massa lastbilar att titta på. Som ni ser vågar jag inte klä av barnen ännu. Jag lyssnar på mamma som säger att man ska svettas in våren.



Isabella målar påskägg med stor koncentration. Hon höll på hur länge som helst med sina ägg.



Kalle var lite snabbare.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ja men Kalle är ju ascool i sina solbrillor och sin hjälm på sin snygga sparkcykel! ;-)

Ska bli så kul att ses snart!

2009-04-06 @ 10:46:18
Postat av: Josse

Stort tack för i lördags! Det var jättetrevligt. Champinjonerna låg kvar hemma i kylskåpet så jag sen, ha ha. Vi hann till hiphopen och jag kände mig riktigt pigg trots sen pokertävling. Toffe hälsar och tackar så mycket också!

Kram.

2009-04-06 @ 14:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0