Världen är liten

Jag har legat lågt i veckan. Har känt mig deppad, ful, ledsen, tjock och uttråkad. Jag har börjat få många såna här omgångar nu och jag tror jag har hittat ett mönster. Det stavas PMS. Har aldrig haft känning av sånt tidigare, men det kommer väl med åldern...

Nu börjar det i alla fall vända. Solen strålar och våren är här. Satt ute på altanen och solade i en timme efter jobbet och det var riktigt varmt och skönt! På altanen är det till och med t-shirt-väder!

I dag hände något riktigt sjukt. Jag googlade på barnens nya dagis för att se vad som var skrivet om det. Då hittar jag en blogg av en tjej vars son har fått plats på dagiset. Började nyfiket läsa och hittar då bilder på hennes hus och inser att vi bor i samma radhuslänga. Jag fattar ganska snabbt vilket av husen och inser att tjejen med bloggen bor sju hus ifrån mig.

Men det blir konstigare. När jag fortsätter läsa i bloggen ser jag att hon har firat jul i Luleå och då reagerar jag. Då kollar jag upp henne, men tyvärr har hon ett väldigt vanligt namn och jag kan inte avgöra om det är någon jag känner eller inte. Men så hittar jag ett kort på hennes pappa och det visar sig att tjejen som bor sju hus ifrån mig kommer från samma by som mig!

Hur sjukt är inte det? Jag kommer från en håla i skogen utanför Luleå med typ hundra hus och det gör alltså den här tjejen också. Vi är till och med uppvuxna i samma kvarter. Jag umgicks aldrig med henne eftersom hon är fem år äldre än mig, men min kusin Wiveka och hon var jättegoda vänner och klasskamrater. Wiveka blev lika förvånad som jag! Eller hon tror mig i och för sig inte. Hon tror att det är ett aprilskämt, men det är konstigt nog sant.

Om en vecka ska jag på föräldramöte på nya dagiset och då kommer jag att träffa henne. Undrar hur chockad hon kommer att bli när jag berättar vem jag är. Världen är förbaskat liten!!!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hur sjukt som helst... men rätt coolt! ;-)

Skönt att ni äntligen ska få byta dagis, så mycket enklare för er.

Kram!

2009-04-01 @ 20:11:01
Postat av: Linda S

Jasså är det därför du är deppig.. Jag blev så orolig när jag läste på facebook... Hoppas du mår superbra nu för du är BÄST. Kom ihåg det!!:-)



Vad sjukt att hon bor på samma kvarter.. Ja världen är allt bra liten!

Kram kram

2009-04-02 @ 19:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0