Höstprojekt

Jag har känt att jag vill ha ett höstprojekt så i går åkte vi och handlade färg för att jag skulle få måla om hallen på övervåningen. Men jag har ju som sagt damp och när jag väl har satt igång så går det inte att stoppa mig. Jag började slipa och spackla och tänkte att jag åtminstone skulle hinna måla första varvet.

Men så läser jag på burken att det bara är tre timmars torktid vilket betydde att jag sedan gick som en värpsjuk höna och väntade på att tiden skulle gå. Till sist fick jag ta mig an andra varvet och innan klockan var nio på kvällen så var jag plötsligt klar med mitt höstprojekt. Det gick ju lite snabbare än jag tänkt mig…

Men om sanningen ska fram så är vi ju egentligen inte klara. Jag har bara målat halva hallen. Den andra halvan vet vi inte hur vi ska kunna måla. Det är ashögt i tak och vi vet inte hur vi ska komma åt att slipa, tejpa lister och måla med pensel närmast taket. Patrik ska leta byggnadsställning på sitt jobb i dag som jag sedan kan riskera livet på.

Och det finns lite mer att göra för vi köpte nämligen alldeles för mycket färg. Den ska vi använda till att måla om tvättstugan med. Håller på titta på vita bänkskivor på IKEA och en diskho så vi kan fixa till där inne också. Älskar att inreda. Finns inget roligare!

Bilder kommer ikväll!!!

Kommentarer
Postat av: C

Håller så med dig. Finns inget roligare än att hålla på och fixa och dona här hemma. Sorgligt är dock att jag aldrig kan hålla mig till ett projekt i taget.. Ser fram emot bilder från "höstprojektet"

2009-08-31 @ 21:40:46
Postat av: Linda L

Ni får höra med Dan som målade väggen i trappen hos oss. Han byggde liksom ett provisoriskt golv som han ställde en ställning på. Faktiskt riktigt fiffigt. :)

2009-09-01 @ 08:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0