Åsiktsmaskinen har vaknat

Japp nu har jag slagit upp mina bruna och är redo att kommentera gårdagens delfinal i Melodifestivalen som tydligen upprört många. Jag försökte kommentera redan sent i går kväll men blogg.se var inte helt hundra.

Jag gillade, till skillnad från många andra, gårdagens delfinal. Tyckte att det fanns många bra låtar. De fem bästa gick vidare från första rundan. Gillar ju Shirley grymt mycket men hennes låt var inte speciellt bra. Den saknade något. Hon förtjänade dock inte att komma sist. Efter att ha hört låtarna trodde jag den platsen var ämnad åt Marie Serneholt och hennes meningslösa dynga.

Vilka var då, enligt min mening, bäst? Jag skulle velat ha vänt upp och ned på slutresultatet. Jag gillade Scotts klassiska schlagerdänga. Hade gärna sett att de gått direkt till final. Alcazar var bra men jag känner mig lite trött på dem. Hade hellre skickat dem till andra chansen.

Sen fullkomligt älskade jag Caroline af Ugglas. Hennes röst är underbar och låten är skön som fan. Hon hade gärna fått segla rakt in i finalen. Emilias soullåt var också skön men hon hade gärna fått ta en runda till andra chansen.

Nina Söderqvists låt rockade som tusan. Den gillade jag men hon förtjänade inte mer än en femte plats.

Så. Där är mina åsikter om saken. Jag ska också tillägga att vi samtliga som satt hemma i tv-soffan i går var överens om att Scotts och Caroline af Ugglas var bäst!

Kommentarer
Postat av: C

Helt överens är vi ju inte. Men jag måste hålla med om att af Ugglas hade något speciellt. Även om jag nu inte vill skicka henne till Moskva. Scotts kan jag däremot inte med alls.

2009-02-08 @ 12:29:05
URL: http://thatsnotit.blogg.se/
Postat av: KB

Haha... skrattade gott åt Ugglas låt... tårarna rann. Var detta ett skämt? Kanske är bra (??) men inte i detta sammanhang.

Och scotts då... sjunger om en motor som hackar, eller nått liknande. Han är snygg men låten mar inte bra.



Tycker Nina var bäst.



Hej hopp

2009-02-08 @ 14:34:46
Postat av: Kattis

Kunde inte ha sagt (skrivit)det bättre själv! Håller med KB helt och hållet!!!! :-D

2009-02-08 @ 19:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0