Min våta dröm...

...börjar sakta men säkert bli verklighet. Jag pratar förstås om barnens nya dagis. Vi tog en promenad förbi och kollade in läget i dag och döm om vår förvåning när det faktiskt står byggnader på tomten! Det kommer faktiskt att bli verklighet inom en snar framtid! 

Om några månader kommer de att gå på ett nybyggt dagis på en idyllisk plats med gröna ängar runt omkring som ligger bara några minuters promenad bort. Jag kommer att kunna ta bussen hela vägen hem och sedan ta en promenad hem med barnen utan vagn och framförallt utan stress.

Så här ser det ut just nu!


Kickoffen med jobbet var lyckad. Inte en av de bästa, men heller inte den sämsta. Vi umgicks, hade konferenser, gjorde skräckfilm, åt god mat och dansade och festade natten lång. Jag hade dock en väldig hemlängtan. Har varit borta två helger på raken och känner mig rätt slut. Ser fram emot helgen då jag och barnen ska mysa tillsammans hela tiden. Det blir lugnt och skönt. Jag behöver tanka både sömn och kärlek.



En rödrosig Isa idag då vi kom hem efter att varit ute och åkt snowracer.



Kalle och Isa tävlar nedför backen. Vi har inte mycket snö, men i alla fall så mycket att man kan roa sig lite.

Kommentarer
Postat av: Linda S

Dagiset ser ju ut att bli jättefint! Jag förstår att du längtar, för det är ju inte kul att behöva stressa när man ska hämta dom på dagis...

Vilken tur ni har som har lite snö, här känns det som vår. Det är ju i och för sig inte helt fel heller. Vi ska åka till fjällen till påsk så jag hoppas vi får snö då så vi kan åka slalom.

Kram på dig

2009-02-02 @ 11:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0