Cool

Jag kan ännu inte säga något om varför jag var så chockad. Det enda jag kan säga om det nu är att jag är lugn. Första reaktionen har lagt sig och nu är jag som sagt cool.

Något som däremot gör mig het är min motionscykel! Förra veckan cyklade jag 1,2 mil på en halvtimme i uppförsbacke. Den här veckan orkar jag en kilometer till per dag! Det känns fantastiskt kul och skönt! I dag har Patrik dessutom köpt en pilatesboll till mig så jag får träna min dåliga rygg och göra sit ups efter jag cyklat. Jag ska köpa hantlar också så har jag ett komplett hemmagym!

Det stora problemet är bara att jag inte har något tålamod. Så fort jag börjar träna tror jag att det ska synas direkt. Jag är lite dålig på att hålla på med saker som tar lååååång tid. Men eftersom jag och Patrik pushar  varandra i träningen så ska jag väl ge mig till tåls den här gången!



Under vårt träd i trädgården har Disco fått sin sista vila. R.I.P Disco.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ojojoj, 1,2 mil på 30 minuter i uppförsbacke, det är snabbt det! Själv cyklar jag 7 kilometer på 25 min och då pinnar jag på rätt bra - och det är inga backar, vare sig upp- eller nedför.(innan graviditeten alltså)

Fortsätter du i det tempot borde du tappa flera kilo i veckan. :-)

Nu för tiden promenerar jag... cykeln står långt inne i cykelförrådet.

2009-01-15 @ 18:11:51
Postat av: A

Du måste komma ihåg fel Kattis. Jag cyklar 1,3 mil, på fettförbränningsprogram vilket betyder att det går i intervaller, och det tror jag inte ens är särskilt bra. Jag har ju ingen kondition alls. Menar du på motionscykel?

2009-01-15 @ 21:09:03
Postat av: lotta/vimmelmamman

Vad, vad, vad???? Vad är på gång? Jag vill veta? Är du på tjocken nu igen? nytt jobb? ny man?Ny bil? ny stad? Vad, vad, vad????

Kram Lotta

2009-01-16 @ 00:01:29
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: A

Lotta- en lunch nån dag? Så kan jag berätta! : ) Kram!

2009-01-16 @ 09:07:14
Postat av: Kattis

Hahaha och jag som trodde du blivit värsta elitidrottarn med din cykling! ;-)

Jag trodde det var lika att cykla på vanlig cykel som på motionscykel... men vad vet jag, jag hatar ju motionscykel, löpband och stairmaster är mycket roligare!

Skönt att kunna träna hemma... med hatlat kommer du att vara fit till beach 2009! :-D

2009-01-16 @ 09:09:14
Postat av: A

Kattis- Alltså längden är ju lika men på en motionscykel trampar du ju hela tiden vilket du inte gör på en vanlig cykel. Då glider du nedför backar och tar det kanske lugnar i vissa lägen.

2009-01-16 @ 12:58:26
Postat av: Kattis

Aha, då fattar jag! Är lite trög... du vet ju hur det är när man ammar! hahaha!

Kram

2009-01-16 @ 14:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0