Håhåjaja

I går kom Josse och Arvid hit vilket var väldigt roligt. Vi ses ju inte så ofta nu för tiden när vi inte längre är arbetskamrater eller bor grannar. Vi hade en mysig och rolig kväll. Jag och Josse inledde den med en lång skön bastu och en kall öl. Sedan blev det god mat, vin, drinkar och monopol!

När barnen lagt sig tog vi fram monopol som jag köpte till Pata i julklapp. Det är ett monopol där man har en spelplan men där allt annat som instruktioner, frågor och händelser finns på DVD. Sen spelade vi i hur många timmar som helst. När vi slutade för att jag gick i konkurs var klockan plötsligt tre.

Vi var därmed inte helt pigga i morse, speciellt inte Patrik som klev upp tidigt och tog med Kalle och Arvid på fotbollsträning. Kalle började fotbollsskola i dag och Arvid fick hänga på. Nästa söndag ska jag och Isa också följa med och se när lillkillen spelar.

Innan Josse och Arvid åkte hem ville vi ha revansch på Pata som tog hem segern i går. Vi körde därför en omgång monopol till som dock tog samma vändning som tidigare. Jag konkade och Pata vann.

Har lite ångest över att det är dags för en hel arbetsvecka med start i morgon. Det var ett tag sedan. I flera veckor nu har man ju bara jobbat strödagar. Hoppas på att det blir en händelserik vecka proppad med nyheter eftersom jag avskyr när jag inte har mycket att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0