Furuvik

Sitter på jobbet och gör för tillfället ingenting. Väntar på att få göra en intervju med en av våra populäraste programledare i rutan just nu och pillrar med lite andra smågrejer. Det är tre jobbdagar, inklusive denna, kvar, sen går fröken på semester!!! Jag längtar så mycket att jag inte vet hur jag ska stå ut tills torsdag eftermiddag.

I helgen var jag, Pata och barnen på Furuviksparken vilket var fantastiskt roligt, så ni vet ni som har småbarn och har vägarna förbi. Det finns en djurdel med apor, kängurur, ormar och småbebisdjur som barnen fick gå in och klappa. Sen fanns det en tivolidel där vi åkte allt två gånger om. Fritt fall, spöktunneln, berg- och dalbana och mycket, mycket mer. Till sist fanns det en bassängdel med en jätterutschkana och fontäner. Kalle och Isa var alldeles galna i vattnet.

Vi tog oss dit med tåg. Det är så smidigt att det går tåg direkt från Väsby station till Furuviksparken. Enkelt och roligt eftersom barnen älskar att åka tåg. Dessutom rätt billigt. 250 kronor tur och retur för alla plus åkband till barnen. Jag har inga bilder nu men jag lovar att lägga in i kväll!

Vi kommer definitivt att åka dit fler gånger! Kalle tyckte att det var en av de roligaste dagarna i hans liv. Den andra kommer på söndag då vi flyger upp till Luleå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0