Gräsänka

Pata är på jobbresa i Skåne och eftersom vi än så länge har dagiset en bit bort betyder det strul. Därför hämtades barnen av sin farfar och farmor i går och sov hos dem så att jag skulle slippa lämna i morse. Om jag ska både lämna och hämta betyder det att de får vara på dagis från då det öppnar tills det stänger.

Så i går satt jag här själv i ett stort tomt hus. Det var mycket märkligt. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag satt mest och surfade hela kvällen. Kändes extra konstigt att barnen bara var 20 minuters promenad bort. Dessutom är jag mörkrädd så jag sov med lampan tänd hela natten. Inte för att barnen är till någon större nytta om något monster kommer, men de ger mig i alla fall sällskap.

Nu har jag dem hemma igen. Och i natt ska de få sova med mig hela natten (som vanligt då alltså...) Eftersom jag jobbade i helgen ska jag ta ledig på morgonen i morgon, äta frukost med barnen hemma och i lugn och ro ta dem till dagis.

Snart är det färdigt med att pussla och vända och vrida sig ut och in för att hinna med. Om tre veckor (!!!) har vi nära till dagis och nära till bussen som tar mig direkt till jobbet.

Kommentarer
Postat av: C

Lite roligt det där med tid över, det är så ovant att man inte riktigt vet vad man ska göra av den. Själv har jag båda barnen på dagis nu för första gången och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på. Blir väl att jag som du surfar bort hela dagen.

Så skönt att det nya dagiset öppnar om bara tre veckor!

2009-03-18 @ 09:00:24
Postat av: KB

Kom till oss för gubben är bortrest över helgen!! :-D

2009-03-20 @ 09:20:45
Postat av: A

Nu är jag inte ensam längre. Han kom hem i onsdags! Annars hade jag ju förstås kommit! : )

2009-03-20 @ 10:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0