Vårstädning och misslyckat bak

I dag hade SMHI lovat sex plusgrader och strålande sol. Och så var det fram till tio i morse. När jag sen skulle gå ut och vårstäda altanen la sig ett tjockt molntäcke i vägen och det var inte alls särskilt skönt ute. Men jag tog tag i det i alla fall. Innanför glasdörrarna är det rätt ok.

Nu är det vårstädat där ute. Och nu längtar jag ännu mer efter de nya överdragen till dynorna som mamma håller på att sy. Har även beställd en duk i dag som kommer att passa perfekt på bordet.

Jag och barnen satte i gång och bakade muffins när vi kom in men det blev inte så lyckat den här gången heller. Jag valde att strunta i uppmaningen att inte fylla formarna så fulla. En del rann därmed ut på plåten medan andra växte ihop. Nåja. Det är väl gott ändå.

I kväll blir det mys hemma. God mat, kanske en bastu, Let´s Dance och soffhäng.



Flitens låga brinner.



Så där ja! Städat och fint och se hur stolarna bara skriker efter de nya dynorna!



Våra muffins...jag är duktig på att laga mat, men bakning är kanske inte min starka gren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0