Och så har helgen passerat

Ja, jag vet att jag inte uppdaterar så ofta nu för tiden. Ska verkligen skärpa mig.

I helgen har jag varit golfänka och det har varit rätt skönt. I fredags tog vi det svinlungt jag och barnen. Jag gjorde god mat och vi såg tv tillsammans tills barnen slocknade i soffan.

I går kom Josse och Arvid hit på dagen. Jag gjorde kycklingschnitzlar och potatiskaka till middag och en vit chokladcheesecake till efterrätt. Vi surrade som vanligt om allt mellan himmel och jord medan barnen busade, lekte och spelade fotboll. Det var inte konstigt att de slocknade direkt när de la sig. Jag och Josse ville dock inte lägga oss utan satt på altanen ända till klockan tre. Mycket rolig kväll och vi skrattade gott när vi vaknade i morse åt saker som hände under kvällen!

I dag är det lite segt. Vi har slöat hela förmiddagen och nu ska vi ut i solen. Funderar på klippa gräset som kryllar av maskrosor medan barnen redan stuckit ut och spelar fotboll med grannbarnen. Jag hoppas det fina vädret håller i sig eftersom vi är lediga i morgon. Och ikväll kommer älsklingen hem!



En mörk bild som visar hur fredagskvällen såg ut. Trötta barn.



Den nakna kocken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0