På benen

Herregud en sån pärs. I söndags vaknade jag med feber i kroppen men jobbade trots detta på kvällen. På måndag var det sju resor värre kan jag lova. Jag har sällan i mitt liv varit så här sjuk som jag varit de här två senaste dagarna.

Hela måndagen låg jag till sängs, helt oförmögen att ta mig upp. Jag svettades, höll på att frysa ihjäl och hade svinont i kroppen och i halsen som var full av vita fläckar. Dessutom hade jag slut på värktabletter. Jag masade mig i väg till doktorn på kvällen som gav mig domen halsfluss eller körtelfeber och skrev ut penicillin. Ljuvliga penicillin. Tack Fleming!

Tisdag var också ett helvete men kanske inte riktigt lika överjävlig som måndagen eftersom jag tack och lov hade värktabletter. Låg dock utslagen och svettades och frös om vartannat. Först i går kväll började jag känna mig lite pigg.

I dag har jag varit uppe i stort sett hela dagen. Penicillinet har börjat slå ut fanskapet i min kropp och jag känner mig nästan, nästan frisk. Har lite ont i halsen fortfarande men det är på väg bort. I morgon ska jag jobba igen vilket känns underbart!

Kommentarer
Postat av: KB

Krya på dig!

2009-05-14 @ 11:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0