Hörselproblem

I fredags tappade jag hörseln på vänster öra och har gått så hela helgen. Det har varit en plåga och kan verkligen driva en till vansinne. Det känns som ett vakuum i huvudet. Har trott att jag hade en vaxpropp och sprang genast till Apoteket i går och köpte Revaxör. Proppade örat så fullt med gegget att det kändes som att det rann in i hjärnan på mig. Spolade och spolade men inte fan försvann locket i örat.

Jag har hållit på bli knäpp av att inte höra. Jag är ju beroende av min superduper hörsel. Jag hör ju på natten när någon använder hissen i vårt hyreshus. Jag hör när grannarna spolar sin toalett eller när någons barn tappar sin napp och gråter. Detta är viktigt för mig att få höra. Jag vet också att om någon ens petade i vårt dörrhandtag på natten skulle jag vakna. Det är en trygghet. Så de här nätterna har jag sovit extremt dåligt på grund av att jag inte hör vad som händer runt omkring mig.

Sprang därför in på akuten på morgonen och bad dem kolla om jag hade blivit döv eller om jag hade jätteproppen Orvar i örat. Hon spolade så det forsade vatten och till sist kunde hon konstatera att jag hade inflammation i hörselgången på båda öronen. Nu har jag fått tillbaka lite av min älskade hörsel och medicin som ska göra den helt bra. I natt får jag äntligen lyssna på grannarna igen!

Kommentarer
Postat av: Erica

Har du inte haft ont i öronen då?

2006-12-05 @ 16:33:51
Postat av: A

Nej visst är det konstigt!Men läkaren sa att man inte behövde ha det...

2006-12-05 @ 18:17:03
Postat av: KB

Du har ju sluppit höra på din karl. Att du inte njutit av att vara DÖV.. ombytta roller *skratt*

2006-12-05 @ 18:33:45
Postat av: KB

Alltså att vara allmän TRÖG *Asg'

2006-12-05 @ 18:35:16
Postat av: A

*skratt* Ja det är sant! Man har ju sluppit hälften av dyngan han surrar!

2006-12-05 @ 20:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0