Jag- en snikare

Jag erkänner. Jag är en snikare. Jag är nämligen en sån som älskar att beställa saker från Easy shopping. Det är den där katalogen man får i postlådan någon gång i månaden där man kan köpa tre böcker för priset av en. Sen får man ofta en ful väska eller en sjal med på köpet.

Kan erkänna att minst hälften av Kalles böcker, och han har många, har jag fått på det viset. Mina egna böcker likaså. Det har blivit en sorts sport att få så mycket gratis som möjligt. Jag vet många som gör så här, men som har slutat eftersom de glömmer att gå ur klubben och sedan får betala dyrt för nästa bok, och nästa, och nästa...

Jag glömmer dock inte bort att avbeställa. Det är det första som sker när jag får böckerna och presenterna. Det står att man bara får anta erbjudandet en gång per hushåll. Men trust me! Jag gör det typ en gång i månaden och det fungerar hur bra som helst. Två barnböcker för 19:90, en prylficka till bilen och en ryggsäck. Som hittat!

Men det är klart. Jag har ju ett antal fula väskor, halsband, sjalar, etc som jag inte skulle använda ens under dödshot. Skulle kanske ta och sälja det på Blocket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0