Man får vara glad för det lilla!

Jag har anmält mig till flera olika undersökningsföretag på internet och svarar några gånger i månaden på frågor om allt från snusmärken till blöjor. Jag älskar nämligen sånt där, att svara på enkäter och få chansen att uttrycka min åsikt om saker och ting.

Nu får man ju inte jobba som journalist när man är med i undersökningar så jag låtsas inte se första frågan där det står "jobbar du eller någon i din familj med media?".  Nej, svarar jag och går vidare till fråga två.

Som tack för att jag berättar vad jag tycker får jag ta ut belöningar. I dag fick jag tre trisslotter som jag med iver satte igång och skrapade. Jag reagerar likadant varje gång jag får en skraplott i handen. Första tre fälten skrapar jag med en "det är ingen idé för man vinner aldrig något ändå"-minen. Sedan ser jag att jag har fått fram två lika belopp som är relativt höga och då börjar hjärtat dunka. Vad ska jag göra med alla pengarna? Vem ska jag ringa och berätta för först att jag blivit miljonär? Men det slutar förstås med att jag inte vinner någonting. Jag har skrämt upp mitt hjärta helt i onödan.

I dag vann jag dock 100 kronor och det gjorde min kväll. Man får vara glad för det lilla!

Kommentarer
Postat av: linnea

Hej!
Gud vad roligt att du börjat blogga jag har tänkt så länge på att göra det men har inte vetat vart jag ska börja.. Nu ska jag läsa din hela tiden
I´m a fan :) puss

2006-11-06 @ 21:33:15
Postat av: A

Tack sötnos! Nu har jag några trogna läsare! Känns otroligt roligt att ha kommit igång!
Puss tebaks!

2006-11-07 @ 08:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0