Sjukling

Går på alvedon och känner mig allmänt hängig. Förkylningen bränner i kroppen och jag känner mest för att ligga under täcket och huttra. Jag är dock inte den som är hemma från jobbet om jag inte är riktigt, riktigt sjuk så istället ska jag krypa ned tidigt ikväll och kurera mig så gott det går.

Barnen, och då framförallt Kalle, är också lite småsjuka. De har ingen feber så de kan fortfarande vara på dagis, men de hostar och snörvlar. Det är nog vädret som gör det. Hösten är ju här och i dag var det riktigt kallt. Klädde barnen med både tjocktröjor och jackor när vi gick till dagis i morse. Brrrr så ruggigt. Men observera att jag inte klagar. Jag tycker det är en härlig årstid.

Nu väntar jag bara på startskottet från min vän Åsa att vi ska ut och plocka svamp. Det blir min debut i svampskogen och jag ser fram emot det!

Nu ska jag ta varm dusch och krypa ned i sängen och plöja igenom en hög med tidningar jag tagit hem från jobbet. Samtidigt ska jag njuta av höstvinden som piskar mot fönstret.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Krya på dig!

2007-08-28 @ 20:58:43
Postat av: Charina

Det var då som.. Jag har efterlyst en svampplockarkompis här uppe i Luleå men det verkar inte finnas någon som är intresserad. Flytta hem igen!!!
Är det ok om jag lägger ut ngr bilder på Ka, Isa och Se när de leker hos dina föräldrar i min blogg?
Krya på dig

2007-08-28 @ 21:19:38
Postat av: Erica

Jag har gått en svampkurs och jag är ett proffs på svamp. Anneli: Du kan skicka en bild på dina svampar så kan jag säga om dom är ätliga eller inte. Charina: Varför har du inte sagt nåt??

2007-08-28 @ 21:23:16
Postat av: Charina

Meeeen!! Erica - när ska vi ut och plocka??
Anneli- ser att det är din debut, du hade kanske inte varit till stor hjälp för mig då..

2007-08-28 @ 21:33:47
Postat av: Erica

Charina: När du vill, bara jag e ledig så... Har du hittat nåt svampställe då?

2007-08-29 @ 00:41:27
Postat av: A

Charina- helt ok med bilden! Bara kul!

2007-08-29 @ 08:53:31
Postat av: KB

Här är det ett svampställe... det växer svampar på gården :-)

2007-08-29 @ 09:05:54
Postat av: Charina

A: Bra, då ska jag ta och göra så någon dag här.
E: Problemet är ju att jag inte kommer härifrån, jag känner inte till några svamställen alls!
KB: Jag tror du får behålla de svamparna!!

2007-08-29 @ 10:20:13
Postat av: Linda

Du och dina bakteriehärdar till barn har smittat mig! Grrr... Men hoppas och tror att det inte kommer slå ut ordentligt. Har inte varit sjuk sedan jag blev gravid - vore skönt att klara sig hela vägen ut!

2007-08-29 @ 11:01:59
Postat av: A

Du har ju inte träffat mina barn annat än ute. Men isabella kanske råkade nysa. Du är ju för känslig du!

2007-08-29 @ 11:26:27
Postat av: KB

Lite sent men... hahahahaaaaaaaaaa!!! Athjooo.. prosit!!

2007-08-30 @ 20:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0